FAZION

Calvin Klein Underwear fylder 30 år

Lige siden Calvin Klein lancerede verdens første designer-undertøjsmærke i 1982, har Calvin Klein Underwear været kendt for deres sexede og edgy produkter samt legendariske visuelle materiale.

Calvin Klein har løbende leveret innovative designs i den bedste pasform og kvalitet igennem 3 årtier. Således har mærket etableret sig selv som verdensleder i branchen, både på stil og business. I 2011 indtjente herre- og damelinjen tilsammen USD 1 mia. i detailhandel. Linjerne er på nuværende tidspunkt tilgængelige i tusinde butikker på verdensplan.

Foruden mærkets revolutionerende produkter har Calvin Klein også skabt stor opmærksomhed igennem sine banebrydende kampagner. Brandet har samarbejdet med en stabel af verdenskendte fotografer, herunder Bruce Weber, Peter Lindbergh, Steven Meisel, Mario Testino, Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin, Steven Klein, David Sims, Mikael Jansson, Wayne Maser, Tiziano Magni og Terry Richardson.

I den seneste herrekampagne fra foråret 2012, lanceringen af Calvin Klein Underwear Bold, optræder en ny model ved navn Matthew Terry sammen med modellerne Myles Crosby, Arran Sly og Chris Garavaglia. Foruden de sprudlende produkter, har kampagnen en livlig, stærk og atletisk stemning til minde om mærkets første kampagne med den amerikanske OL stangspringer Tom Hintnaus. Denne konsekvente, effektfulde og tidløse kvalitet er et fællestræk igennem alle kampagner igennem mærkets 30 år. Hilary Swank, Zoe Saldana, Mark Wahlberg og Djimon Hounsou har lige såvel som topmodellerne Natalia Vodinova, Christy Turlington and Antonio Sabato Jr figureret i kampagnerne. Den hollandske model Lara Stone, som har lagt ansigt til flere Calvin Klein kampagner, er fornyligt blevet tilføjet til den prestigefyldte gruppe med kampagnen Calvin Klein Naked Glamour fra efteråret 2011.

Calvin Klein Underwear’s kampagner har også flyttet grænser i form af deres provokerende parringer. Eksempelvis legendariske skydninger med Kate Moss og Mr. Wahlberg, eller de sensuelle billeder af Eva Mendes og Jamie Dornan. Calvin Klein x Underwear kampagnen fra foråret 2010 udløste endnu et episk statement, da man forenede fire populære talenter med forskellige baggrunde og nationaliteter: amerikanske skuespillere Kellan Lutz og Mehcad Brooks, samt to internationale sportsstjerner, spanske tennisstjerne Fernando Verdasco og den japanske fodboldspiller Hidetoshi Nakata.

Tillykke til Calvin Klein Underwear!