Udbuddet har omfattet 51.000.000 stk. aktier à DKK 1 fordelt på 45.000.000 stk. nye aktier og yderligere op til 6.000.000 stk. nye overallokeringsaktier i henhold til overallokeringsretten (som beskrevet i det offentliggjorte Prospekt). Aktierne var udbudt til kurs DKK 2,40 pr. aktie. Udbuddet blev mødt med stor investorinteresse, og ved den førtidige lukning af tegningsperioden den 15. november 2012 kl. 17.00 var udbuddet væsentligt overtegnet.
SmartGuy befinder sig midt i den globale megatrend, der hedder onlinehandel, og dette potentiale er stadig enormt, vurderer flere eksperter. Lige nu er SmartGuys store potentiale udviklingen i onlinehandel syd for Danmark. Hvor de nordiske lande tidligt har drevet udviklingen, er de nu ved at komme med længere sydpå, og her satser virksomheden stærkt på at være med.
”Vi glæder os over den store interesse investorer har vist for SmartGuy og dermed den vækststrategi, der nu skal eksekveres på”, fortæller Nicolai Kærgaard.
”Vi kan se, at det er meget nemmere at få kunder til at handle online nu end for ti år siden. Vi er nu i stand til at få op til tre gange så mange af vores besøgende på vores sites til at handle, end da vi startede i de glade dot-com-dage. Det skyldes, at kunderne har fået tillid til onlinehandel, de kender deres rettigheder og forventer at få deres varer lynhurtigt – og vi skuffer dem ikke,” fortæller Nicolai Kærgaard.
”Salg af tøj på Internettet er stille og roligt blevet mainstream efter at være blevet erklæret en død sild efter IT-boblens brist i 2000”, fortsætter Nicolai Kærgaard. Det har været manges holdning, at forbrugere altid ville foretrække at se og prøve tøj, inden de beslutter sig, men den analyse er blevet gjort til skamme. En rapport fra analyseinstituttet EuroMonitor vurderer, at tøjsalg på Internettet i Europa nu står for en omsætning på DKK 131 mia. kr. årligt. Online salg af tøj udgør stadig blot ca. 4,4 pct. af det samlede tøjsalg i Europa, hvilket peger på et enormt uudnyttet potentiale for SmartGuy.