Efter to års forberedelser er et nyt ambitiøst livsstils- og modesite for mænd i dag gået online. SpreeGlee er skabt af den unge tøjmand Victor Nielsen. Med på holdet har han den jyske modemand Lars Larsen, finansmanden Morten Tinggaard og den tidligere racerkører Tom Kristensen. Det er således et særdeles stærkt hold med et solidt netværk, der står bag SpreeGlee.
Et nyt eksklusivt livsstils- og modesite for mænd målrettet mænd i alderen fra 25 til 65 år åbner i dag. SpreeGlee lagerfører fra første dag 35 førende modebrands som eksempelvis Paul Smith, Versace, Hugo Boss, Tommy Hilfiger og Tiger of Sweden, som ellers er relativt utilgængelige brands i e-commerce sammenhænge. Også kunst, barbergrej, dufte, bøger og kaffe er en del af de produkter, som webshoppen tilbyder:
– Udgangspunktet har været, at vi gerne vil udvikle et helt nyt livsstilssite for mænd lavet af mænd. Vi har derfor samlet mange af de varer og emner, som interesserer den moderne mand, med god mulighed for at hente inspiration og viden om alt fra arkitektur, mode, penge, fitness, kunst, rejser, biler, etc., forklarer Victor Nielsen.
Det er Victor Nielsen, der bliver den daglige leder af SpreeGlee, og han har det seneste år indgået samarbejdsaftaler med en række indholdsleverandører til sitet, der skal levere artikler, foto og video om rejser, mode, kunst, kultur, hotel, gastronomi, fitness mv.
– Vi tillader os at kalde SpreeGlee for e-commerce version 2.0. Det handler nemlig ikke kun om at sælge produkter. Det handler i høj grad også om at berige vores målgruppe, så de går fra sitet med mere viden og mere inspiration. Vi vil i al beskedenhed forsøge at løfte danske mænds viden inden for blandt andet mode, kunst og kultur, og vi har samlet nogle af de bedste indholdsleverandører inden for deres specifikke felter. Herudover har vi haft fokus på, at sitet er let at bruge og navigere rundt i, forklarer Victor Nielsen.
Udover Victor Nielsen, der er søn af den kendte modemand Martin Nielsen fra Aalborg, så er holdet bag det nye site den jyske modemand Lars Larsen, der driver Tip Top Fashion i Holstebro og er søn af Ingvard Larsen, som var medstifter af Mr kæden i 1964, finansmanden Morten Tinggaard samt tidligere racerkører Tom Kristensen.
– Det er et rigtig stærkt hold, der står bag SpreeGlee, med en god blanding af peroner med viden og kontakter både i og udenfor modeverdenen. Det er da også en af årsagerne til, at det har været muligt på relativ kort tid at få aftaler med så mange førende designerbrands. Der er både klassiske brands og upcoming brands og mode i alle prisklasser, og vi kan herved appellere til en meget bred mandemålgruppe, forklarer personerne bag SpreeGlee.
Navnet SpreeGlee er en sammensætning af det engelske ”spree”, der betyder hurtig interagering, og ”glee”, der betyder jubel, glæde og lykke. Sitet er gået online nu med www.spreeglee.com.