Salling og HEADSTART FASHION uddeler sammen en ny awardpris under årets SPOT-festival. Prisen skal være med til at promovere den danske modebranches største fremtidshåb
Stormagasinet Salling har taget initiativ til at hylde dansk fashion’s fremtid, da stormagasinet sammen med HEADSTART FASHION har skabt prisen Salling Fashion Award. Prisen uddeles i forbindelse med HEADSTART FASHION AWARDS under SPOT-festival fredag d. 5. maj. Prisen går til en dansk virksomhed med et lysende fremtidspotentiale.
Vinderen bliver valgt af en jury med flere kendte ansigter, som kan vælge blandt seks nominerede virksomheder. Juryen består af modedesigner Mark Tan, moderedaktør for Euroman Frederik Lentz Andersen, modeblogger Marie Jedig, marketingschef i Salling Birthe Wiberg og direktør for HEADSTART FASHION Christian Chapelle.
De nominerede virksomheder til Salling Fashion Award kan udemærke sig inden for bæredygtighed, innovation og nytænkning, kvalitet og håndværk, ambitioner og potentiale samt idéen bag brandet.
Vinderen får en pop-up-shop i Sallings stormagasiner
Vinderen af Salling Fashion Award bliver belønnet med en præmie på 30.000 kroner. Men det er ikke kun en pengepræmie, der venter vinderen, som får mulighed for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg.
Marianne Bedsted, der er direktør i Salling, er begejstret for det nye samarbejde med HEADSTART FASHION:
– I Salling ser vi et stort potentiale i de danske fashion brands. Derfor vil vi gerne være med til at støtte de spændende virksomheder, som har potentialet og ambitionerne om at markere sig på både den nationale og internationale scene i fremtiden. Vi håber prisen kan være et hjælpende skridt på vejen, siger hun og fortsætter:
– Vi glæder os til at byde vinderen af prisen velkommen i vores stormagasiner. Med vores fokus på fashion er det oplagt, at fremtidens fashion brands får lov til at fremvise deres kollektioner og fortælle deres historie til vores kunder, som har en stor interesse for fashion og design. Vi ønsker at være et stormagasin i Aalborg såvel som Aarhus, hvor kunderne kan få inspiration, viden og indsigt om nutidens tendenser, siger Marianne Bedsted.
Christian Chapelle, der er direktør for HEADSTART FASHION, er begejstret for, at Salling vil være med til at støtte udviklingen af modebranchen:
– Jeg er rigtig glad for, at vi nu kan løfte sløret for HEADSTART FASHION’s nye samarbejde med Salling. Salling skal være med til at hylde dansk mode og promovere nyere modebrands med et stort potentiale. Det passer perfekt sammen med HEADSTART FASHION’s vision om at udvikle modebranchen, siger han og fortsætter:
– Jeg ser meget frem til samarbejdet med Salling og selve overrækkelsen ved HEADSTART FASHION AWARD 2017, hvor den vindende virksomheder både modtager et kontantbeløb og en mulig for en pop-up shop i Sallings stormagasiner, siger Christian Chapelle.
Om Salling Fashion Award
Salling Fashion Award bliver uddelt d. 5. maj kl. 20.00 – 22.00 i Dania Salen i SAS Radisson Blu Scandinavia
Vinderen af prisen modtager en pengepræmie på 30.000 kr.
Vinderen af prisen får også mulighed for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg
Modevirksomhederne bliver vurderet på følgende kriterier: Innovation og nytænkning, kvalitet og håndværk, bæredygtighed, potentiale og ambitioner og virksomhedens idé