En voksende del af onlineportalen Miintos salg skal fremover komme fra kvinder, der køber tøj til deres mænd. Modeportalen vil derfor rette markedsføring af mandemode mod portalens kvindelige kunder, oplyser Dansk, Mode & Textil.
Når Miinto nu sætter større projektører på kundegruppen kvinder, er det med baggrund i en stigende tendens blandt portalens de kvindelige kunder til at klikke også herretøj ned i indkøbskurven, når de alligevel shopper mode til sig selv.
Køber mandens premium-tøj
Portalens salgsstatistikker viser blandt andet, at mange kvinder der køber specifikke kvindebrands i premium- eller mid market-segmentet, eksempelvis Baum und Pferdgarten, By Malene Birger eller Sofie Schnoor, også klikker over i de tilsvarende segmenter i herresektionen for at købe tøj fra mærker som Mads Nørgaard, Hugo Boss eller New Balance til deres mænd eller kærester.
Kvinder som målgruppe
”De nye tal afslører et forbrugsmønster, som vi ikke har set så meget til før nu, men som vi vil fokusere på,” fortæller en af portalens grundlæggere Konrad Kierklo i en pressemeddelelse.
Derfor vil man fremover tænke kvinder ind som en del af målgruppen i forhold til markedsføring med henblik på at øge salget at herretøjet, oplyser han.
Salget vokser
Miinto sælger tøj, sko og tilbehør på sin online modeplatform i Danmark, Sverige, Norge, Holland og Spanien. Konceptet som også omfatter samarbejde med en række fysiske modebutikker har givet mere end 100% vækst i mængden af solgte tøjstykker de seneste 2 år.
Portalen angiver at have rundet 3 mio. besøgende om måneden alene i Skandinavien.