FAZION

Nyt navn. Ny begyndelse.

Skærmbillede 2014-09-27 kl. 14.02.23

Når IC Companys fra dags dato vil kalde sig IC Group, er der tale om mere end et navneskift. ”Det markerer begyndelsen på en ny æra,” forklarer Mads Ryder, der har været CEO i virksomheden siden august 2013. ”IC Group vil fremover være en virksomhed dedikeret til ’premium’ mærker.”

Selskabet har gennem de seneste år frasolgt alle sine mid-market brands som led i en langsigtet strategi. ”Ved at tage afsked med vores arvegods, kan vi nu rendyrke vores organisation og fokusere på 3 kernebrands med internationalt vækstpotentiale: Tiger of Sweden, Peak Performance og By Malene Birger.”

Mads Ryder ser også forandringen som kulturel og betragter det nye visuelle udtryk som et vigtigt signal. ”Når vi ændrer ved navn og logo, er det jo også for at justere på DNA’en. Vi skal sige farvel til en ambition om at gøre IC til et ’brand’ på linie med tøjet. Vi skal i stedet være en premium serviceenhed, der udvikler premium brands.”

Når IC Companys fra dags dato vil kalde sig IC Group, er der tale om mere end et navneskift. ”Det markerer begyndelsen på en ny æra,” forklarer Mads Ryder, der har været CEO i virksomheden siden august 2013. ”IC Group vil fremover være en virksomhed dedikeret til ’premium’ mærker.”

Selskabet har gennem de seneste år frasolgt alle sine mid-market brands som led i en langsigtet strategi. ”Ved at tage afsked med vores arvegods, kan vi nu rendyrke vores organisation og fokusere på 3 kernebrands med internationalt vækstpotentiale: Tiger of Sweden, Peak Performance og By Malene Birger.”

Mads Ryder ser også forandringen som kulturel og betragter det nye visuelle udtryk som et vigtigt signal. ”Når vi ændrer ved navn og logo, er det jo også for at justere på DNA’en. Vi skal sige farvel til en ambition om at gøre IC til et ’brand’ på linie med tøjet. Vi skal i stedet være en premium serviceenhed, der udvikler premium brands.”